Äntligen!

Igår vid 10.15 ringde telefonen, det var från BVC som sa att Emma hade tid för 8-månaderskontroll klockan 10. Jag var helt övertygad om att det var idag och inte igår, men jag hade lagt fel datum på minnet. Men vi kunde komma vid 11 istället så vi gjorde oss klara och åkte dit. Emma väger 7240 gram och är 66,8 cm och följer sin kurva så fint. Vi tog Emilias vägning och mätning för 2,5 år när vi ändå var där och hon väger 13 kg och 86 cm. Vägningen gick utan problem, men hon skulle INTE mäta sig. Men vi gav oss inte och till slut efter 20 minuter så fick vi till en mätning.

Sen åkte vi och handlade på MAXI. Var först inne på KappAhl och bytte 2 klänningar som vi fick från Mickes mamma, de passade inte så bra och sen gick vi till H&M och bytte en vintermössa som jag köpte till Emilia. Den var för liten trots att jag köpte 3-6 år, så det fick bli en 6-8 år istället. Sen handlade vi mat. Emilia gick själv inne på MAXI och hon tyckte det var så spännande. Det är ju bara det att jag kan ju inte tänka klart när jag måste hålla koll på henne så hon inte möblerar om alla matvaror. När vi kom till frukt- och grönsaksavdelningen fick hon en banan och då var hon så lugn, men när den var slut så var det full fart igen. Men lite nytta gjorde hon då hon hittade en potatis bland löken så den la hon tillbaka, sen hitta hon en palsternacka bland rödbetorna som hon la tillbaka, så söt :o) 
Sen upplevde jag en sak som jag aldrig trodde jag skulle uppleva. Emilia småsprang i en gång och då kommer det en truck körandes i full fart från tvärgången. Föraren såg INTE Emilia men jag såg honom som tur var så jag ropade på Emilia som stannade upp och sen sa hon "Sitta vagnen". Inte trodde jag att man ska behöva gå och vara rädd för att ens barn ska bli överkörda av en truck inne i en mataffär!!

Idag var vi uppe på öppna förskolan och sångstund, Emilia ÄLSKAR verkligen det. Hon gör rörelser till alla sånger och smådansar lite hela tiden. Pratade med en mamma som var i samma föräldragrupp som oss när Emilia var nyfödd. Hon har fått sin 3:e pojk som nu är 3 månader. Det var roligt att prata en stund. Sen gick vi en promenad och vi fick sällskap av Emilie och hennes lilla Meja.

När Micke vaknade på eftermiddagen så åkte jag in till stan en sväng och kollade lite saker. Skönt att slippa köra vagn och tänka på barnen hela tiden. Jag var på Eurosko och hittade ÄNTLIGEN vinterkängorna till Emilia som jag har jagat efter. Det blev dessa...

Ville ha en sko som både är fotriktig, hållbar, varm, vattentät och snygg så slipper man köpa flera olika skor. Sen gick jag till Lagerhaus och köpte lite presentpapper och sen till Åhléns och köpte två små stolar till pysselrummet. Har kollat på dem förut och nu fick man som medlem 50 kronor rabatt per stol så jag köpte dem för 49 kronor styck.
Sen åkte jag hem och Emilia fick prova skorna som satt PERFEKT!! Hon sprang omkring länge länge och hade nog gärna velat sova med dem på sig. Sen ville hon sitta på stolarna också, hade nog gärna haft med dem i sängen också.

Nu sover båda tjejerna gott och vi ska slappa lite i soffan framför teven.

PS. Åsa, vad skönt att höra att du fick ett positivt besked! DS.

Kommentarer
Postat av: Åsa

Tack gumman!!:)

2011-11-23 @ 07:37:50
URL: http://eklund84.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0