Vaknade av steg i trappan...

Igår var jag och Emma och handlade på dagen och Micke och Emilia var hemma. På eftermiddagen vid 15.45 var hade Emilia tid på vårdcentralen hos en sjuksköterska för att kolla utslagen hon har på armarna. Hon var jätteduktig och inte alls blyg. Vi passade på att få brännskadan på fingret omplåstrad också. Sköterskan tyckte utslagen såg ut som torreksem och vi fick en mild kortisonsalva utskriven att smörja med.

När det var läggdags igår gick det rätt bra, hon var lite stirrig en stund eftersom Emma låg bredvid mig i stora sängen, men hon somnade rätt snabbt ändå. Inatt vaknade jag av att Micke kom nerrusande för trappan, sen hörde jag Emilia gråta, hon hade trillat och slagit huvudet i golvet när hon skulle gå ner från sängen. Hon fick komma och lägga sig hos mig och det tog en stund innan hon somnade men sen sov hon gott.

Jag, Emilia och Emma gick till öppna förskolan och var med på sångstunden, det tycker Emilia om. Sen lekte hon för fullt med de andra barnen och körde Bobbycar och åkte rutschkana. När vi kom hem fixade jag lite med det som ska bli tjejernas lekkök medans Micke och Emilia var ute och gungade och plockade kottar i skogen. När Micke åkt till jobbet så gick jag och Emilia ner och fixade i hennes rum. Tog först bort ena långsidan på spjälsängen, har ju bara haft den sänkt innan, men upptäckte att den inte blev så stadig på kortsidorna så vi möblerade om och bäddade iordning i den stora sängen istället. Himmelsängen sattes upp och en tavla kom upp på väggen. Vi pratade om att Emilia nu ska sova i stora sängen för att hon inte kan sova i spjälsängen längre och hon såg fram emot det.

Efter vi ätit middag var Emilia så trött så hon nästan somnade i matstolen så vi gick ner och tog på pyjamas lite tidigare än vanligt. När vi sedan borstat tänderna och gick in för att krypa ner i sängen så ville hon lägga sig i spjälsängen. Men till slut så kröp vi ner i stora sängen och läste en saga och myste en stund och efter X antal pussar och kramar så somnade hon så gott.

Jag har satt i papper i pärmar och myst med Emma och nu ska jag snart gå och lägga mig, men jag måste nog stoppa i mig något att äta innan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0