Vad har jag gjort för ont?

Loggade in på Försäkringskassan för att begära föräldrapenning och möts av uppgifter som får mig att börja gråta och få ångest. Enligt uppgifterna där så har jag lägsta nivå på föräldrapenning, dvs 180 kr/dag. Jag ska enligt lag ha rätt till samma föräldrapenning för Emma som för Emilia eftersom jag blev gravid innan Emilia var 1 år och 9 månader. Och när jag gick in och istället tänkte begära föräldrapenning för Emilia och se vad SGI låg på där så kan jag inte begära för henne för det finns ingen anmälan om FP???!!! Fattar ingenting och nu forsar tårarna och ångesten är på hög nivå. Vad har jag gjort för ont för att utsättas för detta? Varför kan inte de hålla koll på saker så det stämmer? Sånt ska väl ske automatiskt när jag gjorde anmälan för Emma?

Får se om jag får någon sömn inatt, tankarna snurrar ju för fullt i huvudet. Tänk om jag inte får mer än lägsta nivå, då fallerar allt som vi planerat och jag kommer inte kunna vara hemma med Emma alls länge. Kommer ju gråta när jag ringer dem imorgon och ska försöka förklara och fråga vad de sysslar med.

Skit, skit, skit!!!

Kommentarer
Postat av: Åsa

Åhh!!Ring mig sen när du pratat med dom...Kram!!

2011-05-12 @ 07:34:19
URL: http://eklund84.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0