Slutade räkna vid 60!

Idag har vi varit iväg och köpt mer virke och skruv till staket och grind. Tur man har kombi och att vi kan fälla enbart mittendelen i baksätet så vi fick med det i bilen. Så trist att behöva åka fram och tillbaka extra vändor för att låna släp. Så vi sågade till lagom längder så de gick in i bilen.
Sen åkte vi till Mc'Donalds och åt lite för klockan drog iväg. Emilia åt inte så mycket, satt och plockade med stripsen och fick i sig 1/3 av burgaren och hela påsen med äpple. Sen åkte vi till Kvantum och handlade lite bröd, ost och en Mmmmmarabou.

När vi kom hem var det läggdags för Emilia. Gick inte fullt lika smidigt som igår... Hon klättrade ur sängen direkt och jag bar in henne igen, så gjorde vi 8 gånger innan hon till slut låg kvar. Skönt tänkte jag och plockade lite nere med lite tvätt innan jag gick upp. Kom halva trappan upp innan jag hörde små tassande fötter och Emilia kikade ut ur sitt rum så då var det bara att börja om. Vi slutade räkna vid 60. Snacka om att testa tålamodet. Hon studsade till slut upp som en fjäder så fort vi lagt henne i sängen, jag var kvar inne tills hon lugnat sig och låg ner och var så trött att ögonen gick i kors och så gick jag ut. Då låg hon kvar!! Lycka tänkte jag, men när jag kommit upp för halva trappan så kom hon tassande. Så det vara bara till att börja om, men till slut somnade hon. Nu sitter vi (i alla fall jag) som på nålar och har svårt att slappna av.
Vet inte vilket som är bäst, att ha det struligt varje kväll vid läggning eller att ha det SUPERstruligt några kvällar emellanåt? Jag tippar på det sistnämda. Så det är väl bara att ladda upp och se fram emot några kvällar i kvällens tema för att sedan återgå till lugnet.

Nu ska jag försöka koppla av lite innan det är dags att lägga sig och sova.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Min son är 2 han har hållit på sådär i 3 veckor nu...tidigare var det bara att lägga honom och släcka så sov han...tog max 5 minuter...så det är inte säkert det bara blir några kvällar :/

2011-05-21 @ 18:11:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0