Sågat och skruvat och det blev tillslut en grind :o)

Ja idag har vi tillverkat en grind till staketet och den blev superbra. Emilia har jättekul på vår lilla täppa där hon plockar stenar och gräver i blomlådan lite och sitter i vägen när vi ska såga eller skruva. Det är inte alltid så tidseffektivt att snickra med en 2 åring närvarande, man bli avbruten rätt ofta och sen har vi lilltjejen som ligger i vagnen och spottar ut nappen när Emilia är sysselsatt och inte "stör". Så ibland måste jag erkänna att jag saknar livet innan vi fick barn, men jag skulle inte för alla pengar i världen vilja vara utan våra små prinsessor.

Det blev grillat kött, potatisgratäng, kokt brocolli och sallad till middag idag och det var gott. Emilia är inne i en period som hon inte äter så mycket, så hon åt ju mest sallad med balsamvinägerdressing på och brocolli såklart. Hon älskar verkligen grönsaker och frukt, hon blir helt lyrisk när man säger ord som banan, äpple, tomat och så vidare.

En övertrött Emilia skulle inte ligga kvar i sängen idag heller. Snacka om att det tar på tålamodet och så kommer min ångest över hur det ska fungera när jag är själv hemma när Micke jobbar sent. Vill inte behöva natta Emilia i evigheter för det kommer bli jättejobbigt om Emma inte är lugn. Jag vet att en del som läser detta kan tycka att jag är löjlig och då får ni tycka det. Ni kan gärna få prova på hur det är att ha ångest om ni inte vet hur det är. Det är inte kul att få ångest för sånna här saker och när jag dessutom har ett extremt kontrollbehov och vill kunna planera saker så gör det inte livet lättare vill jag lova. Jag vet ju att om Emilia följer samma "mönster" som vid tidigare jobbiga perioder så är det över på några dagar eller någon vecka, Sen finns det ju en risk att det kommer hålla i sig längre och det är det som gör det jobbigt när jag väl är mitt upp i det. Och hade det varit så att Micke aldrig jobbade kvällar så hade det varit annorlunda. Jag kanske överanalyserar och oroar mig för mycket, kanske finns det massor med "lösningar" på detta, men jag kan inte se dem.

Men nu är jag så trött så jag somnar snart sittande här vid datorn, så nu ska jag gå och sova. Irriterande bara att det är föräldrafritt hos grannarna längst bort i vår huslänga så det är party där och det dunkar så där irriterande av basen i musiken.

Kommentarer
Postat av: Anonym

om du tror att jag tycker du är löjlig för att jag skrev att min son också håller på sådär var det inte det jag menade... jag tycker det är fruktansvärt! jag är också själv med honom på kvällarna och det är inte alls kul för man får ingenting gjort! Det jag tyckte var konstigt var att anta att det bara skulle hålla på några dagar och sen skulle allt vara som vanligt...det kan man ju aldrig veta! jag förstår att du tycker det är jobbig när du har lillan också...jag har många gånger tänkt när han håller på såhär att jag inte ska skaffa en till för jag orkar inte...menmen har tyvärr inte kommit på någon lösning än heller...

2011-05-22 @ 08:41:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0