Inget inatt...

Igår gjorde vi inte så många knop här hemma. Micke och Emilia var iväg till Elins Esplanad och fixade en överraskning till mig och då passade jag på att städa av lite här hemma. Låg på alla fyra och torkade golven här uppe och det känns i kroppen idag vill jag lova. Brukar torka av golven med en sån där Vileda mopp, men det känns inte som att det blir rent så igår tog jag med skurtrasa och då blev det mycket bättre. Är ju lite mer jobb och tar lite längre tid, men så får det vara.

Vi grillade entrecote och gjorde potatisgratäng till och det var supergott. Sen var klockan så mycket att det var hög tid för Emilia att gå och lägga sig. Hon somnade jättebra igår så nu tar det inte hela kvällen att natta henne längre vilket är skönt. Jag badade lilla Emma och gud vad hon njuter av det, hon låg med ett stort smile och bara gottade sig.

Sen åt jag och Micke lite goda ostar och kollade på en film innan vi kröp i säng. Emilia har inte haft någon hosta eller svårt att andas inatt vad vi har hört. Hon sov med dubbla kuddar så det kanske gjorde att hon inte blev så svullen i halsen.  

Idag har jag blivit firad på Mors dag med presenter och pussar. Jag fick en tröja som det står "Världens bästa mamma" på, ett örngott med samma text och 4 Trisslotter. Sen har vi ätit frukost, kollat på "Timmy lamm", diskat lite, satt upp den avslutsbrädan på väggen i hallen och jag har spraymålat en lykta som vi har på altanen och 4 stycken konsoler som vi ska ha på balkongen. Vill försöka göra lite ombonat där ute och då börjar vi med 2 hyllor. Ska köpa lite blommor i veckan och plantera i blomlådan och ha ett par krukor också. Nu ligger Micke och Emilia och vilar middag, Emma sover och jag sitter här vid datorn en stund i lugn och ro.

Nu får vi vara riktigt vaksamma på Emilia, hon kom på igår att köksstolarna går ju inte bara att putta till köksbänken utan även till trappräcket. Det gjorde hon igår när jag var nere och duschade och idag gjorde hon det när Micke var nere. Tänk om hon skulle klättra över räcket och trilla ner, fy vill inte ens tänka på vad som skulle hända med henne då.
Hon brände sig på äggkokaren idag när vi gjorde frukost. Blev en riktigt stor blåsa mitt på fingret och några små blåsor vid nagelbandet.

Nej nu ska jag inte sitta här och sitta utan försöka få något gjort.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0