Inget farligt alls...

Efter att ha ätit frukost så åkte jag iväg för att handla. Men när jag kom fram till MAXI och skulle ta upp ICA-kortet så fanns det inte i plånboken, ringde Micke och frågade om han hade det i sin plånbok och så var det. Så jag åkte hem igen och hämtade kortet, hade även glömt ett läkemedelsrecept som jag tog med, tur att det är så roligt att köra bil.
När jag handlat och kommit hem igen och Emma fått amma så tog jag på henne och så åkte vi upp till BVC, ja jag var så lat att jag tog bilen trots att det inte alls är långt att gå, men jag hade lite ont om tid och eftersom det var läkarundersökning så ville jag inte bli sen eftersom det är kort besökstid. Emma växer och mår bra, 6 veckor gammal (imorgon) väger hon nu 4150 gram och är 53,7 cm lång. Läkaren lyssnade på hjärta och lungor och lite annat och allt såg så bra ut. Prickarna och rodnaden som hon har är hormonplitor och lite värmeutslag och ögat var det ingen som helst fara med. Hon har nämligen var i ögat men det är för att tårkanalen inte är helt öppen och det är jättevanligt. Sen frågade jag angående vattenkoppor och Emma, det är väldigt ovanligt att så små barn får vattenkoppor om mamman har haft det och ammar man så ger det ett extra skydd. Men om hon skulle få det så är det inget att oroa sig för. Det är så att ju yngre man är när man får det desto lindrigare brukar det blev. På vårat BVC har de haft ett spädbarn som var 3 veckor och hade vattenkoppor.

Väl hemma igen så var det lugnt och tyst, Emilia låg och sov när vi kom tillbaka så jag tog en koppa kaffe och sen satte jag mig och deklarerade. Får bra tillbaka på skatten, känns skönt.

Micke ringde från jobbet förut och berättade att ena däcket på Clion höll på att lossna när han åkte till jobbet. Det har jag aldrig varit med om, tänk om det hade lossat när han körde! Hade kunnat gå illa, man ska ju efterdra bultarna när man bytt däcken och det har Micke inte gjort ännu, han har ju inte kört så långt. Men de hade nog dragit åt väldigt dåligt när de bytte däcken, så imorgon ska vi efterdra på Volvon så det sitter bra.

Nej nu ska jag göra något annat än att blogga.
Tjing pling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0