En tanke som slagit mig...

Vad har hänt med tiden? Det känns som att dagarna var längre när man var yngre och att man hann med mycket mer varje dag. Tänker tillbaka på när jag var liten, mamma och pappa jobbade heltid och vi hann ändå med massor med saker på kvällarna. Vi åt mat gemensamt, jag hade olika aktiviteter på kvällarna, vi kollade lite på tv och mamma och pappa grejade. Nu tycker jag inte man hinner med något alls. Micke kommer hem från jobbet vid 16 när han jobbar dagtid, då duschar han och jag börjar med middagen, sen så äter vi, tar hand om disken och Micke ägnar tiden åt Emilia och snart är klockan 18 - 18.30 och det är dags för Emilia att nattas. Vad gör man sen? Jo man sitter vid tv:n och glor tills man går och lägger sig. På helgerna så rusar tiden iväg och man vill hinna med så mycket att man knappt hinner laga mat. Tänk om man hade haft pengar så man slapp jobba, det hade varit underbart. Då skulle jag må gott :o)


Kommentarer
Postat av: Åsa

Jag skulle aldrig klara av att gå hemma även om jag hade massa pengar:)

2011-05-21 @ 22:26:30
URL: http://eklund84.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0