Det var jag inte beredd på...

Imorse när jag vaknade så var jag alldeles blöt. Boven var bröstmjölk, det är nackdelen med att amma. Och amningsinlägg i all ära, men de suger ju inte upp så värst mycket. Och det jobbiga med bröstmjölk är att det inte bara blir blött utan det blir klibbigt också, så det var bara till att gå upp och tvätta av mig och byta topp.

Men det var inte det jag inte var beredd på utan det hände senare under dagen. När vi hade ätit lite lunch så gick Micke och la Emilia för att hon skulle vila middag. Jag och Micke gick ut för att bygga vidare på staketet men efter några minuter så hörde jag Emilia gråta och när jag tittar in genom altandörren så står hon i dörren till sitt rum. Och för er som inte vet så sover hon fortfarande i spjälsäng. Hon tyckte helt enkelt inte att det var roligt att ligga där när hon hörde att vi var ute så kom på den fina idén att klättra ur sängen. Det var bara det att på vägen så slog hon antagligen i hakan och bet sig i tungan. Jag satte ner henne i sängen efter att ha tröstat henne och hon var snabb och försökte klättra ur igen. Jag fick kämpa en stund för att få henne att lägga sig ner och ligga tyst kvar en stund. Jag fick henne att ligga kvar tyst i sängen under tiden jag gick upp och hämtade hennes skor och jacka och då fick hon komma med ut. Jag blev lite bekymrad över detta fenomen att hon inte kan sova i spjälsängen längre och tankarna snurrade runt i huvudet hur vi skulle lösa detta. Innan Micke åkte till jobbet så skiftade vi spjälsängar. Våran spjälsäng går att sänka eller ta bort sidan på men det går inte på den vi har lånat, så Emilia fick ta våran och Emma får ha den vi lånat. Så sänkte jag sidan på Emilias säng för att det inte ska vara så högt att klättra över men ändå skydd så hon inte trillar ur. Vi ska fixa en bräda att ha som skydd istället så kan vi ta bort sidan helt. Var lite orolig för hur det skulle gå vid kvällsläggning, men det var inga problem. Än så länge ligger hon i sängen, tror jag i alla fall. Hon har i alla fall inte kommit ut ur rummet. Kanske hittar henne i stora sängen eller på golvet när jag tittar in sen :o)

Passade på att sätta upp lite skåpsspärrar där nere eftersom Emilia tycker det är roligt att öppna garderober och slita ur det som finns däri. Så möblerade jag om i vårt sovrum och ställde Emmas säng vid väggen istället för vid sidan av vår säng. Hon sover ju hela nätterna nu så jag behöver ju inte ha sängen så nära längre.

Nej, nu ska jag gå ner och se om Emma vill vakna och amma lite innan hon ska sova för natten.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0