Det man inte har i huvudet...

Satte mig här och hade massor jag tänkte blogga om och nu är det helt tomt i huvudet :o( Får försöka komma på efterhand som jag skriver. Det kanske är värmen...

Har varit en underbar dag med sol och Emilia har badat och plaskat med vatten i sin lilla pool på altanen. Jag satt och slappade undertiden och drack kaffe. I övrigt har jag tvättat, lagat mat och mätt för staketet på baksidan som vi MÅSTE få upp snart så man kan vara ute på baksidan och kunna slappna av lite. Grannen har ju en rottishane som ofta ligger ute och jag litar inte fullt på honom när det gäller barn och vill inte att Emilia ska springa över dit ensam.

Igår när vi var och handlade så köpte jag 3 par skor till Emilia. Fötterna växer så de skorna vi köpte i höstas är nu för små. Emilia var så stolt när hon visade upp sina skor för pappa när han kom hem från jobbet och hon bar omkring dem överallt och har gjort idag också. Köpte även ett par jeans på H&M på rean.

Ikväll har jag varit på ett informationsmöte om en ny förskola som öppnar i augusti. Raoul Wallenberg förskola heter den och verkar väldigt bra. De lär barnen engelska från dag ett och de blandar lite olika pedagogiker som tex Montessori och Reggio Emilia. Ska diskutera igenom med Micke och så får vi se, men som jag känner så kommer vi nog sätta upp Emilia på kö, vet bara inte när vi vill att hon ska börja i så fall. Kanske i januari för nu i augusti känns lite tidigt, men vi får se.

Kommer inte på mer att blogga om just nu och jag måste dessutom gå på toaletten, drack tydligen alldeles för mycket kaffe på informationsmötet och det straffar sig nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0