Blir tokig...

Pratade med försäkringskassan i går eftermiddag och blev ju inte mycket gladare. Det visade sig att jag är "nollad" i hela deras system för att jag har haft Vårdnadsbidraget och jag måste skicka in ett intyg om vilken period jag har haft det och då får jag tillbaka samma SGI som jag hade innan. Frågade varför de inte har informerat om det, men enligt dem så har det stått klart och tydligt i ett utskick som jag ska ha fått i oktober förra året. Men jag förklarade att jag har pratat med två personer hos dem som har sagt att jag inte behöver skicka in några papper. Så denna månaden kommer jag inte kunna få några pengar, irriterande. Hoppas nu bara att de inte strular med något mer, orkar inte.

Igår när Micke kom hem åkte vi till Byggmax och köpte virke till staketet. Tog sin lilla tid att plocka ihop allt på kärran och när vi skulle få det uppmätt och betala så stod det många bilar på kö och de har 1 personal som både mäter och tar betalt. Många som vart irriterade över att det tog sån tid, men till slut kom vi därifrån och kunde åka hem och lasta av och åka tillbaka med släpet. Mickes pappa kom och hjälpte oss och stannade över en kopp kaffe. Emilia tyckte det var jättekul.

Idag har jag och tjejerna varit på Beijer och köpt skruv och jordankare och sen åkte vi till Kvantum och handlade lite. När vi kom hem så bakade vi en kladdkaka och åt korv med bröd. Strax efter 17 så kom Malin, Niklas och lilla Julia och hälsade på och vi fikade på kladdkaka och vispgrädde och pratade. Det var jättetrevligt.

Nu ska vi kolla på Talang!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0