Kreativ dag!

Imorse kom Emilia in vid 7.50 så det varierar från dag till dag. Efter att vi ätit frukost satt vi i soffan och jag drack lite kaffe medans Emilia kollade på "Timmy lamm", men det var roligt i några minuter bara sen stängde hon av tv:n. Hon är inte så intresserad av det där fenomenet tv vilket är skönt på ett sätt, men ibland vore det skönt om hon kunde sitta där en liten stund. Men det kommer väl och då blir hon väl alldeles galen i tv och då är inte det heller bra ;o)

Sen när Emma hade ammat så gjorde vi klart för fingerfärgspremiär i köket. Videokameran riggades, allt utom blöjan åkte av, papper på bordet och så fram med färgerna. Det började med ett smakprov på den röda färgen men det resulterade i rysningar så det gjordes inte om. Sen fick jag visa hur hon skulle göra, trodde faktiskt hon skulle gegga som bare den, men icke sa nicke. Det var mest jag som geggade, men hon härmade mig efter en stund. Jag frågade om hon tycker om att kladda och får som svar "nee". Hon satt och tittade förfärat på sina händer flera gånger, får se om det blir likadant nästa gång.
Så här såg det ut när vi började...

sen forstatte det...

Inte så farligt mycket färg på kroppen när vi var klara ändå.


Efter att vi ätit lunch gick vi ut. Jag passade på att slipa på en "brudkista" som har stått under trappan på tok för länge nu och den ska målas vit. Emilia grävde lite i jorden och hjälpte mig att slipa och lekte med bollar.

Hon har inte vilat middag idag och vi har haft en bra dag. Jag har inte haft alls så mycket ångest idag och det är skönt, hoppas det blir bättre imorgon också. Hon somnade fortare idag också, Micke låg nere hos henne i 30 minuter jämfört med 90 minuter igår.

Nej nu ska jag nog kolla lite på tv och umgås med min underbara man :o)

Kommentarer
Postat av: Michaela "smaragden"

Hehehe hur klarade du det kladdet :P Du e ju inte mkt för kladd =) Duktig Emilia, som målar så fint =)

kram

2011-05-26 @ 20:39:16
URL: http://astonrocker.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0