8 timmar

Nu sover Emma 8 timmar per natt och har gjort i några nätter. Ammar vid 22 tiden och sen tar vi pyjamas och nattar och hon somnar i sin säng och sover sedan till ca 7 på morgonen. Det var precis så Emilia började också, så nu får vi se om Emma följer samma mönster. Hittills så är Emma väldigt lik som Emilia var när hon var bebis.

Nu sitter jag här och äter morot. Har tänkt att jag ska låta bli att äta massa onyttigheter under veckorna, jag är ju en riktig gottegris så jag är ju sugen på något mest hela tiden. Är hungrig jämt men det har ju med amningen att göra. Men nu ska jag verkligen försöka hålla mig nyttig och äta frukt och grönsaker om jag blir sugen på sötsaker under veckorna så får jag gotta till det på helgen. Därför sitter jag nu och knaprar på morotsstavar. Har faktiskt tränat idag igen, det är skönt att röra på kroppen men jisses vad svårt det är att få till Zumba-stegen. Det är armar och ben och höfter och steg och sidan och gud vet vad. Men det är helt klart bra träning och riktigt kul.

Annars då? Jo det är bara bra, hoppas värmen kommer tillbaka snart bara. Ska försöka greja lite ute i helgen och gräva ur där vi ska göra sandlåda och även där vi ska lägga plattor. Räknade ut idag hur mycket sand vi behöver till sandlådan, tänkte att vi kan väl åka och köpa några säckar på Cheapy. Trodde vi ja! Ha ha, det är 20 kg i varje sådan säck och de kostar 40 kronor styck. Vi behöver ca 800 kg så det skulle ju bli en väldigt dyr sandlåda. Så det blir till att hyra släp och åka till en grustäkt och köpa sand istället.

Nej, nu är det dags att ta en dusch.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0