Vänta, vänta!!

Hipp hipp hurra, för idag är det Louise födelsedag. Grattis min vän!

Ja nu är det en väntan. Barnmorskan ringde på eftermiddagen och sa att hon pratat med Antenatal, fick en tid först på tisdag klockan 09.00 för kontroll och eventuell igångsättning. En läkare kommer att göra en undersökning och utifrån den ta beslut. Det hänger ju på hur tung belastningen är på förlossningen också. Men har jag tur så sätter de igång mig efter undersökningen. Kan ju hända att det sätter igång spontant innan det, vi får väl se. Har ju inga värkar eller så men det strålar ut i bäcken och rygg och molar en del, känner även att bebis borrar ner huvudet till och från.

Allt är nästan fixat och förberett här hemma, ska ta och packa väskan så den är klar bara, sen skulle jag behöva fixa lite skivor men jag får inte orken till det. Idag har jag i alla fall dammsugit och torkat golv och plockat i ordning. Så bebis kan komma nu :o)

Pratade ju grannen igår på vårt årsmöte med samfälligheten och hon erbjöd sig att kunna komma och ta Emilia om vi behöver åka in snabbt och hon är ju hemma mer eller mindre jämt så det känns bra. Bjöd in henne på en kaffe idag så Emilia fick träffa henne lite. Så visade jag var saker finns och så, så nu har vi några trådar att dra i om det sätter igång.

Nu vill jag bara ha bebis, längtar så sjukt mycket efter att få uppleva förlossningen och träffa det lilla knyttet. Trodde aldrig att jag skulle känna såhär. Det är bara denna oro med passning av Emilia och allt kring det som gör mig tokig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0