Ordning och reda!

Idag fick jag sova ut och det var skönt. Åt frukost och drack en kopp kaffe sen började jag att plocka på kontoret. Ställde i ordning böcker i bokhyllan och plockade ut böcker som inte behöver stå framme. Micke tog med sig Emilia och åkte iväg och tankade bilen, köpte en bräda som fattades till väggen i hallen och så var de och handlade lite. Var faktiskt, tro det eller ej, första gången sen Emilia föddes som jag var helt ensam hemma i ett par timmar. De har väl varit iväg på kortare promenad och så innan, men ingen längre stund. Det var på tiden. Så under tiden de var iväg så fick jag gjort jättemycket, gick igenom massa papper och pärmar och slängde sånt som inte behöver sparas. Så nu är det faktiskt ordning på kontoret.

Micke fick laga maten idag, är alltid jag som gör det annars. Han ville att jag skulle hjälpa till lite i slutet men han fick klara sig själv. Blev chiligryta med kidneybönor och det var supergott.

Emilia ligger nerbäddad i sin säng och jag sitter här vid datorn. Ska snart slänga ihop en fruktsallad och sen blir det väl en film kan jag tänka.

Håller på att bli fullständigt galen på min näsa, jag är så tät, slemmig och dessutom blöder jag näsblod. Släpper liksom inte och det är så obehagligt. Hostan är bättre nu för mig men Emilia hostar mycket och Micke har också blivit förkyld.

Have a nice evening!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0