Lite har hänt...

Har varit trött idag också som de senaste dagarna, sover sämre på nätterna nu och har svårt att somna om. Har en irriterande hosta som inte gör någon verkan alls och näsan rinner och är tät om vart annat.

Väckte Micke klockan 15 och så åkte vi till MVC för att träffa barnmorskan. Tog lite prover först som såg bra ut, låg på 137 i järnvärde trots att jag inte tar järntabletter mer än någon gång i veckan, Åsa tyckte inte jag behövde ta några fler nu. När vi kom in till barnmorskan så pratade vi lite och jag frågade om vad hon trodde om de värkarna jag hade härom kvällen och hon sa att nu börjar det nog hända saker. Vi pratade lite om bedövning och att jag börjar känna mer och mer ångest igen, inte i närheten av de nivåer som jag kände innan jul men dock mer än den senaste tiden. Vi pratade återigen om igångsättning om det är så att jag känner att ångesten ökar, det är bara att jag hör av mig till henne i så fall så tar hon kontakt med Antenatal.
Blodtrycket låg fint på 120/70, SF-måttet var 34 cm och följer medelkurvan och hjärtljuden låg på 136 slag/minut. Knyttet ligger med huvudet neråt men är fortfarande rörlig och kommer nog vara tills det är dags. Barnmorskan gjorde undersökning och konstaterade att tappen är mjuk och jag är öppen 1 cm hela vägen. Fick en ny tid nästa onsdag för en ny koll och är jag mer öppen då kommer hon kunna göra en "stripping" som innebär att hon kommer tänja ut och reta tappen vilket kan göra att det kommer igång lite mer. Hon är så bra vår barnmorska och hon lyssnar verkligen och förstår hur vi känner och tänker.

Nu ska vi snart äta semla och kolla på Mästerkocken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0