Det går framåt!

Idag har jag fixat och donat igen. Jag har tvättat, fixat spjälsängen till bebis, dammsugit, satt upp tavlor och så. När Micke kom hem, lite senare än vanligt för han jobbade över, så åkte jag iväg. Styrde färden till Hotell Skövde för att få sålt lite guld. Var en sån där guldköparfirma som var där igår och idag mellan 10 och 18. Men när jag kom dit 17.45 så hade de åkt :o( Irriterande må jag säga. Har en del gamla smycken som jag inte använder och som barar ligger i en ask. Guldpriset är ju högt nu så jag tänkte att det är lika bra att passa på och dessutom skulle man få pengar direkt i handen, men det blev inget med det.
Så jag åkte bort till barnmorskan istället och fick sitta och vänta på att klockan skulle bli 18.30. När tiden var inne så pratade vi lite om hur veckan har varit och om jag har kännt mer sammandragningar och så efter undersökningen sist, men jag sa att det är väl ungefär som det varit innan. Jag räknade inte med att det skulle hänt något. Men när hon undersökte så blev hon jätteförvånad och sa att jag nu är öppen 2-3 cm och hon gjorde en hinnsvepning. Hon sa att det kommer göra ont för hon drar och tänjer i livmodertappen, men jag kände inte något direkt. Bebis ligger med huvudet ruckbart/nästintill fixerat. Hon ska ringa till Antenatal imorgon och höra med dem angående igångsättning, men jag hoppas inte för mycket. Får avvakta på att hon ringer imorgon, kanske ringer själv och pratar med dem, får se. Nu känner jag av mer att det gör lite mer ont vid sammandragningar och tryck neråt, kanske kommer igång snart.

Återkommer...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0