Kvar över natten...

Fick sova några timmar inatt och när jag ätit lite frukost och fixat lite här hemma och packat saker till Emilia och Micke så åkte jag och Emma till sjukhuset. Emilia kom rusande emot mig med öppna armar när jag kom in genom dörren till rummet och jag fick en bamsekram och puss, DET är kärlek!! Hon hade längtat efter mig så mycket. Hon hade fortfarande tungt att andas trots att hon fått starkare inhalationer, men lite bättre var det. Vid 15 tiden kom kvällspersonalen och sen en läkare som lyssnade på lungorna. Det lät bättre i lungorna och han frågade om vi kände oss trygga med att åka hem, men jag sa att det inte kändes bra för mig. Jag förklarade att jag har ångest och så, då sa han att vi kunde göra en "öppen utskrivning" och att vi kunde åka in igen utan att ringa innan. Men hallå, ska vi sitta här hemma då och packa ut oss i bilen mitt i natten igen om hon blir sämre med? Nja, känns inte så bra och eftersom vi har Emma också. Men när han pratat med SSK så kom han tillbaka och sa att hon får stanna kvar i alla fall tills imorgon. Hon var bra trött lilla tjejen så hon somnade hos pappa en stund innan SSK kom in och tog en temp 38,5 och syresättning 94%, hon fick inhalera och fick alvedon. SSK sa att hon hade sagt till läkaren att hon tyckte det var bättre att Emilia va kvar eftersom hon fortfarande hade det jobbigt med andning och att hon ätit och druckit lite dåligt, sen kan det även vara en lunginflamation orsakad av virus utöver kruppen.
Vi fick in lite mer leksaker till Emilia som hon lekte med en bra stund, sen var det dags för mig och Emma att bege oss hemåt. När jag lyfte upp Emilia för att säga hejdå och pussa henne så började hon nypas och slå mig, jag frågade om hon vart arg för att mamma ska åka och då svarade hon ja och kramade mig.
Jag och Emma åkte till MAXI och handlade innan vi åkte hem.

Här sitter vi på akuten och Emilia har inhalerat Adrenalin en gång, trött tjej med hög feber...

Här är rummet, Emilia gillar sängen skarpt...

Ligger och myser med sin älskade lillasyster i pappas säng. Så underbara små tjejer vi har :o)

Somnat gott på pappa...


Så himla tomt här hemma utan Emilia och Micke. Micke är jag ju ändå van vid att han är iväg, men Emilia är ju med mig jämt. Saknar henne min lilla prinsessa. Men jag vet att hon är i trygga händer.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0