Hel dag ute!

Igår var Tony och lille Hugo här och umgicks. Vi fikade och pratade och barnen lekte och alla utom jag och Emma var nere vid sjön och badade. Jag var ute på och skurade av mattan i vardagsrummet och njöt av solen. När de kom tillbaka så lekte barnen i sandlådan. När de åkt hem så åt vi potatis, grillad kyckling och tzatziki. Det var riktigt gott. Gjorde 1 kilo kyckling, gott att ha i kylen. Marinerade den i chilisås, soja och lime och det var jättegott.
Idag har vi varit ute hela dagen och bara slappat. Emilia har lekt i sandlådan och badat i sin pool. Hon har mest suttit och plaskat i poolen i skuggan, sen har hon tagit en tur till sandlådan och grävt lite och blivit alldeles sandig och sen plaskat i poolen igen. Vi åt lite lätt lunch bestående av potatis, lite Västerbottenpaj och sill. Emilia åt massor med sill, trodde inte hon tyckte om det längre för hon rörde inte sillen på midsommarafton. Men idag som sagt så åt hon säkert 4-5 bitar löksill och matjesill.
På eftermiddagen så tog vi en promenad. Vi gick till ICA och köpte varsin glass och åt på väg ner till sjön. Micke och Emilia badade, jag var med i och badade smalbenen :o) och Emma låg i vagnen i skuggan och sov.
När vi kom hem igen så stekte vi pannkakor och åt innan det var dags för Emilia att duscha och lägga sig. Hon skulle inte somna först och hon började gråta massor efter ett tag, hon hade ont i munnen på grund av tänderna så hon fick alvedon. Efter en stund somnade både jag och Emilia gott.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0