Billigt!

Jaha då var det redan onsdag. men vi börjar med tisdag, alltså igår. Jag och tjejerna var på Öppna förskolan på sångstund, sista för denna terminen. Vi var inte så många men det var lika trevligt ändå. Sen fikade vi och Emilia hon ville sitta på en vanlig stol. Hemma sitter hon i sin "Antilop" från IKEA eftersom hon inte når upp om hon sitter på våra vanliga stolar, med det är lite högre stolar på ÖF så de var perfekta att sitta på.

Lite middagsvila när vi kom hem och sen så var det full rulle efter det. Rutschkana och dockvagn är populära saker här hemma nu. Hon har kommit på hur hon kan åka så att det inte tar stopp om hon inte har strumpor på sig och det är ju bra. När Micke kom hem så åt vi middag och sen åkte jag och Emma och handlade. Kände att det var till att utmana ödet att åka med båda tjejerna när jag mår som jag gör.
Blev riktigt irriterad i affären när en tjej som var runt 5-6 år fick syn på Emma som satt i bilbabyskyddet i kundvagnen, tjejen går fram till vagnen och sticker in händerna och ska pilla på Emma. Jag sa till att jag inte vill att hon gör så, då tittade hon på mig och gick ifrån. Några sekunder senare gör hon samma sak igen!! Hennes mamma sa till henne på något språk jag inte förstod så de kunde väl kanske inte svenska. Men tjejen slutade inte och hennes mamma sa till igen. Jag gick därifrån då jag var färdig vid den hyllan, men när jag stod vid kassan så kommer de igen och tjejen börjar likadant igen. Mamman sa till och jag hörde då att hon sa "ajabaja, fy fy" förmodligen för att hon ville att jag skulle förstå att hon verkligen sa till.
Liknande situation hände när jag var på försäkringskassan i fredags, två barn gick fram väldigt nära Emma när jag satte ner bilbabyskyddet på golvet när jag väntade på sin tur. Men de gick undan så fort deras pappa sa till dem. Ja ja, nog om det. Det blev inte så mycket kväll här hemma igår, kollade lite på fotbollen och satt en stund vid datorn innan det var dags att sova.

Idag har det varit rätt lugnt. Jag har ändå varit väldigt stressad och haft ångest vilket är jobbigt. Men efter att Emilia sovit middag och ätit lunch så åkte vi ut på äventyr. Åkte till Tygposten och köpte tyg till tjejernas rum. Hittade ett superfint tyg där som ska bli gardiner, 20 kronor metern. Så hittade jag en stuvbit som var alldeles lagom att göra gardin till kontoret som kostade 15 kronor metern, ibland så gör man fynd.

Lagade mat när vi kom hem och åt färskpotatis, premiär för i år. Micke håller på att natta Emilia och jag ska snart ta och pyssla lite.

Emilia har börjat gå på pottan mer och mer och hon går utan blöja här hemma ett par timmar per dag. Sen har hon börjat dricka ur glas, det går rätt så bra om man inte fyller för mycket i det. Hon är så stolt när hon sitter med sitt glas. Men pipmuggen kommer inte tas bort utan den kommer hon få ha vatten i under dagarna så hon kan dricka när hon behöver.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0