Tripp till Göteborgstrakten!

Då var vi hemkomna efter några dagar hos pappa. Vi åkte ner i onsdags och var inne i Göteborg och fikade och kikade lite affärer, måste säga att jag saknar INTE att bo där, så tjockt med folk och trafik. Räcker att åka dit någon gång emellanåt. Var inne på Zara och köpte en kofta till Emilia, de hade inte alls mycket som var av intresse. Hade tänkt kika lite kläder till mig, men jag är inte sugen på att köpa kläder nu.
Vi grillade när vi kom hem och åt jordgubbar, hallon och glass. 

I torsdags fyllde lilla jag år. Fick en klockan av mina älsklingar och pengar av pappa. Karin hade varit ute på morgonen innan hon åkte till jobbet och plockat blommor och skrivit en liten lapp till mig. När vi åtit frukost åkte vi till Bäckebol och gick på IKEA och kollade ut sängar till tjejerna och åt lunch. Jag var inne på Stoff o Stil en sväng och kollade lite tyger och köpte en vaxduk som vi kan ha som underlag när tjejerna ritar och pysslar. Hade tänkt köpa mer tyger men beställer via deras hemsida istället, mycket enklare.
På vägen hem köpte vi middagsmat och en tårta. Lagade mat och åt gott och innan Emilia kröp i säng åt vi tårta *mums*. Emilia fick sockerkick och låg som en durasellkanin i 1½ timme innan hon somnade. Så det blir inget socker för henne så snart innan läggdags någon mer gång.

Idag efter en god frukost så packade vi ihop och åkte till brorsan med familj och fikade på vägen hem. Jag fick lotter i present av dem och vann "storvinsten" på 10 kronor!! När vi kom hem så åt Emilia lite mat och jag packade upp innan vi packade ut oss i bilen och åkte till några vänner och grillade och umgicks. Barnen lekte för fullt och det var supertrevligt. Vi kom hem för en timme sedan och jag nattade Emilia, hon somnade med armen om mig, så sött.

Nu ska jag snart krypa ner och sova.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0