Pinsamt dålig...

jag har blivit på att blogga. Men nu kommer jag in en sväng och säger hej. Jag mår helt ok, trött i kroppen och magen börjar vara mer och mer i vägen nu. Har ju gått 29 fulla veckor, helt sjukt vad tiden rusar iväg.
I måndags var jag hos barnmorskan på kontroll och mätte magen och lyssnade på knyttets hjärta. 144 slag per minut slog det och magen växer som den ska. Ligger ungefär på samma kurva som med Emilia. Fast jag har inte gått upp lika mycket i vikt denna gången, än så länge. Träffade även en förlossningsläkare och pratade lite om smärtlindring och eventuell igångsättning. Hon sa att det är stor chans att jag kommer föda tidigare denna gången också eftersom jag dels tar fragmin-sprutorna och dels för att Emilia kom redan i vecka 37+2. Men skulle det inte sätta igång och jag känner att det blir jobbigt så får jag säga till. Vi pratade även om smärtlindring, hur jag ska göra med Sertralinet och så. Så nu känner jag mig lugnare med allt det.

I veckan har vi inte gjort så mycket. Var och handlade i måndags och kollade på rean om det fanns några kläder till Emilia men det var dåligt med det. Annars har jag och Emilia sysselsatt oss med bokläsning på dagarna och Emilia leker mest hela tiden med alla sina leksaker.

Tandborstningen på henne har börjat gå jättebra igen. Hon har ju haft en period som det mer eller mindre har varit krig vid varje tandborstning. Men så gjorde vi så att vi köpte fler tandborstar så nu har hon en och vi en och så turas vi om att borsta.
Nattningarna är fortfarande så att hon somnar hos oss i stora sängen och sen lägger vi över henne till spjälsängen, men vi ska ta ett tag nästa vecka och få henne att somna i sin egna säng igen. Vi håller även på att testa utan middagsvila för att se om det blir lättare på kvällen och det verkar som om det fungerar. Men vi får prova några dagar till och sedan utvärdera.
Pottan har vi börjat lite mer seriöst med då Emilia visat stort intresse för att sitta där. Så nu blir det potta mer eller mindre varje blöjbyte och hon är så stolt när hon sitter på pottan. Uppe har vi ingen potta utan sån här toasits och det går bra det med. Så får vi se om det håller i sig, vi kör på så länge hon vill.

Nej nu vet jag inte vad jag ska skriva mer. Vi måste gå ner och väcka Micke som jobbat sista natten nu. Sen ska jag nog försöka pyssla lite.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0