Målat och kalas!

Vet ni vad! Imorse vaknade jag av en glad Emilia, hon låg inne i sin säng och "pratade" så sött och hade ett stooooort leende på läpparna när jag kom in och sa godmorgon. Så underbart, är rätt säker på att det har att göra med att hon somnar själv sin säng och sitt rum nu. För när hon inte gjorde så vaknade hon gråtandes varje morgon.

Vi gick upp och åt en god frukost innan vi väkte Micke och bänkade oss i soffan för veckans Melodikryss, vi löste allt utom ett ord. Efter det så bar jag ner alla brädor till hallen och la ut täckpapp och började grundmåla dem. Åt lite lunch emellan och sen gjorde vi oss iordning och åkte på kalas. Igår fyllde Mickes mamma år och idag fyller hans bror år så de firade tillsammans. Det är sammanlagt 5 födelsedagar i januari så det blir en del kalas. Vi träffade Mickes brors nya tjej och hon verkade jättetrevlig. Vi fikade och pratade och Emilia och hennes kusin Maja lekte för fullt. Maja är så fashinerad av min mage, hon säger gång på gång att "Caroline har en bebis i magen, när kommer den ut?" och idag frågade hon "Vad heter han?" Jag sa att vi inte vet om det är en tjej eller kille och frågade vad hon trodde att det är. Då svarade hon snabbt utan att tveka "En tjej!" och så klappade hon på magen och log. Vi får väl se om det är rätt.

När vi kom hem så nattade Micke Emilia och jag målade färdigt de återstående brädorna. Nu håller Micke på att fixa varma mackor och jag sitter här och bloggar och ska kolla om det finns någon film som vi kan se på.

Tjingpling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0