Gråt, gråt, gråt...

Här sitter jag och tänkte blogga lite. Tänkte jag skulle skriva lite vad vi har gjort sen jag bloggade sist, jag har pysslat lite här hemma. Jag har snickrat ihop ett stativ till Emilias sänghimmel och idag blev den klar och uppmonterad, jättefint. Vi har planerat hur vi ska göra om i hallen med förvaring och imorgon ska vi åka och beställa material till det och hoppas att vi får det till helgen så vi kan börja med det då.

Just nu lyssnar jag till vår dotter som är arg och ledsen (därav rubriken). Hon ska ligga i sin säng och somna, men hon står upp och skriker och gråter. Vi har bestämt att hon återigen ska somna själv i sin säng utan att vi är i rummet och då får det bli såhär några kvällar. Men det är jobbigt att höra henne gråta. Men jag har ju pratat med en barnpsykolog om det och Emilia tar ingen skada av det och är vi bara konsekventa och håller ut så kommer det gå bra.

Annars? Jo tack, magen växer och är i vägen mer och mer för varje dag. Knyttet lever rövare där inne och det gör riktigt ont emellanåt av sparkar och så. Jag har svårt att sitta stilla eller stå längre stunder för jag får ont i ryggen och revbenen. Jag kan inte minnas att Emilia var såhär aktiv i magen så jag undrar vad det är för liten vilding där inne. Men veckorna går ju rätt snabbt och snart får vi träffa knyttet.

Nej nu ska jag göra något annat än att blogga.

Kommentarer
Postat av: Åsa

Jag vill se bild på hur det blev med sänghimlen!!:)

2011-01-25 @ 23:00:36
URL: http://eklund84.blogg.se/
Postat av: Marie

Ja det är jobbigt, har lite samma problem. Ni har tur som har ett barn som inte lärt sig klättra ur sängen ;-), för då blir det lite bökigare. Vi kan inte vänta ut honom längre, för då kommer han på eget bevåg. Så jag hoppas ni får henne att lära sig somna själv innan dess. Ha det bäst

2011-01-26 @ 13:11:35
URL: http://maomioal.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0