En vecka har gått...

på det nya året och 51 veckor återstår. Jag sitter inte vid datorn så mycket längre, finner inte riktigt tiden till det. Men det är rätt skönt att minska detta databeroende och göra annat istället.

Den senaste veckan har varit rätt lugn. Jag har haft rätt mycket sammandragningar i magen och ont till och från så i torsdags ringde jag förlossningen och rådfrågade. De rådde mig till att ta det väldigt lugnt och mer eller mindre bara ligga stilla för att se om de avtar. Det gjorde det inte så på fredag förmiddag ringde jag igen och de ville jag skulle komma in för en kontroll. Vi kom dit klockan 13.00 och de satte ett CTG direkt som fick vara i 30 minuter. Men det visade inte på några kraftiga sammandragningar. Sen fick jag träffa en läkare som ställde lite frågor och så kollade hon livmodertappen, den hade inte påverkats som tur var. Så vi fick åka hem igen. Känns skönt att veta att jag inte behöver oroa mig och att jag inte behöver vara i stillhet. Emilia var så duktig hela besöket som tog lite mer än 1 ½ timma. Hon sa knappt ett ljud utan bara gick omkring och kikade i rummet på alla saker och när personalen kom in så satt hon stilla hos pappa.

Efteråt åkte vi och fikade hos Mickes bror och pratade en stund innan vi åkte hem. På kvällen så kollade vi på film och slappade. Idag har vi inte gjort så hemskt mycket, lagat lite mat, plockat lite och jag har städat iordning i köket och Micke nattar Emilia nu. Hon har inte sovit något på dagen idag men det är inte säkert att hon somnar snabbt nu ikväll för det. Det är lite struligt med hennes nattningar och dagsvilan nu. Hon vill inte sova på dagen fast hon behöver göra det för hon blir jättetrött under eftermiddagen och sover hon för sent så blir det knas på kvällen. På kvällarna ligger vi med henne i stora sängen i hennes rum och myser tills hon somnat och då lyfter vi över henne till spjälsängen. Detta kan ta allt ifrån 5 minuter till 1 timma eller mer. Men ligger hon bara stilla och inte bråkar så är det bara mysigt att ligga och kramas och massor med pussar får man :o)

Ikväll blir det lugnt och säkert någon film för det är inget att ha på TV. Hade massor som jag tänkte jag skulle skriva om, men nu när jag sitter här så är det helt blankt. Får väl skriva mer en annan dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0