Det är så typiskt!

Helgen har varit bra, vi har bara varit hemma. I går så började vi greja lite äntligen. Vi har pratat så länge om att vi ska göra det och det mend et blir aldrig av. Men igår mätte jag upp och sågade till stolparna som vi ska ha när vi sätter upp grinden nere i trappan och var riktigt sugen på att fixa och dona. Då ringer telefonen och Mickes mamma och pappa sa att de kommer förbi. Så då blev det inte mer fixat igår. Idag tänkte jag att nu jäklar så kommer vi fixa massor så vi började att borra ur hål i baksidan till TV-bänken och så skulle vi börja sätta dit den, då ringer telefonen. Mickes syster ringde och sa att hon och hennes dotter kommer hit. Det är jättetrevligt med besök men det är sååååå typiskt att de ska komma när vi väl kommer igång och greja här hemma. Men innan de kom så hann jag måla stolparna till grinden men sen vart det stopp på fixandet för idag. Så nu får vi väl se när vi får färdigt dessa saker. Jag ska försöka fixa lite på dagarna i veckan, men det är ju inte så lätt att t ex måla med Emilia bredvid.

Imorgon är det måndag och dags att åka och handla för veckan. Satte mig nyss och skulle planera maten för veckan men jag har noll inspiration. Tycker bara vi äter samma maträtter hela tiden, kommer liksom inte på något nytt. Det ska vara gott, billigt och snabblagat och det ska bli 7 luncher och 7 middagar, det är så många krav som ska uppfyllas, det är inte lätt.

Ikväll börjar i alla fall ett riktigt bra program igen, Solsidan på TV4 och det ska bli så kul. Sen kanske vi kollar en film om jag orkar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0