Vi blev så besvikna!

Igår eftermiddag åkte vi till KSS och antenatal mottagningen för att träffa en förlossningsläkare för uppföljning av mina sprutor som jag tar. Vi var också helt inställda på att vi skulle göra ett tillväxtultraljud och få se lillknyttet så Micke tog ledigt från jobbet för att följa med. När vi kom dit kom det en barnmorska som frågade om det gick bra att ta sprutorna, jag sa att det är lite jobbigt för magen är så spänd och hon tittade på magen och kollade om jag hade några förhårdnader eller blåmärken. Men hon sa att det såg så fint ut och att man inte kunde tro att jag tog sprutor i magen. Sen fick vi vänta på läkaren som var tvungen att gå iväg och kolla ett barn på BB. När hon kom tillbaka så gick vi in till henne och satte oss. Hon frågade samma som barnmorskan gjorde och sa att hon skulle informera lite inför förlossningen. Hon sa att jag ska tänka på att om jag får värkar så ska jag ta halva sprutan på morgon och halva på kvällen, att det finns restrektioner kring att lägga ryggbedövning och att jag ska ta sprutorna 6 veckor efter förlossning. Jag frågade henne hur hon tyckte jag skulle göra med mina Sertralin tabletter och hon tyckte inte jag skulle sätta ut dem utan fortsätta med dem som jag gör nu. Sen så sa hon att det var allt hon hade och undrade om vi hade något vi undrade över. Då sa jag att vår barnmorska sagt att vi skulle göra ett tillväxtultraljud, då kollade hon i journalen och sa att det kunde hon inte se några som helst indikationer på att det skulle behövas. Så vi gick snopna därifrån. Fattar inte vad jag skulle dit och göra över huvud taget. kunde lika väl fått den informationen på telefon, dessutom så visste jag allt innan. Så jag är måttligt irriterad över det. Men men, inte så mycket att göra åt saken.

Idag har jag tagit det väldigt lugnt. Har haft riktigt ont till och från idag och inte kunnat göra så mycket. Har ju massa sammandragningar och smärtan känns som håll fast inte på det stället man brukar ha håll. Blir liksom låst i kroppen när jag känner så där. Ska ju träffa barnmorskan på måndag så jag ska prata med henne då. Blir det värre under helgen så får jag ringa förlossningen. Det är så jobbigt att ha såhär, orkar ju inte greja så mycket och det tar på kroppen och knoppen.

Nu ska vi snart fixa varma mackor och kolla på tv och slappa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0