Snickarglädje!

Vad har hänt med oss? Vi fixar och donar här hemma som aldrig förr. Igår fick vi upp grinden och idag har vi monterat ihop sitt/skohyllan till hallen, satt upp lite lådspärrar i köket och ställt i ordning i vårat "förrådsrum" så vi ska kunna måla hyllan där inne. Känns väldigt kul att vi fixar så mycket och att det verkar bli så bra också. Frågan är nu bara om jag kommer kunna resa mig ur sängen imorgon för jag har RIKTIGT ont i rygg och höfter. Det värsta är ju att jag har så svårt att "göra lagom" utan jag känner efter först efteråt hur jobbigt det vart. Men men, det är väl inte hela världen. Emilia är ju också med och pysslar, hon går omkring med tumstock och tittar så vi gör rätt. Hon var såååå söt när Micke markerade med sylen där vi skulle förborra så stod hon bredvid och inspekterade och blåste undan dammet precis som hon sett oss göra. Hon är så underbart söt vår lilla tjej.

Imorgon ska jag iväg på samtal med mödrapsykologen och sen ska jag åka och handla mat och skynda mig hem så Micke kommer iväg i tid till jobbet. Sen ska jag pyssla vidare med nåt, om det blir hyllan eller nåt annat får jag se.

Håller på att bli tokig över en sak. Ska ju försöka hitta en liten matservis till Emilias lekkök, men det verkar näst intill omöjligt. Te- och kaffeserviser finns massa olika och så hittade jag någon gräslig matservis i plast i all världens alla knallfärger och det är ju inte riktigt vad jag är ute efter. Jag vill ha någon lite mer neutral, men jag får väl leta vidare.

Nej, nu ska jag gå och lägga mig på soffan och slappna av lite, blir nog en film innan sovtajm.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0