Sådär ja!

Då var grinden nere i trappan ÄNTLIGEN monterad. Känns skönt att ha fått den på plats, nu kan man vara på nedervåningen utan att varannan sekund springa och hämta Emilia som kommit halvvägs upp i trappan. Nu ska bara stolpen målas en sista gång så kan vu stryka det från "Att göra-listan".

Jag har mått bättre idag igen, efter frukost så åkte jag iväg själv för jag behövde lite egentid kände jag. Först åkte jag till Colorama och köpte lite kakel till Emilias lekkök. Blev ett vitt mosaik ca 5x5 cm plattor som bara kostade 90 kr/kvm så det lilla jag köpte kostade 32 kronor :o)
Sen åkte jag till Tygposten och kollade deras utbud på tyg, de har många olika men inget som föll mig i smaken så jag åkte vidare in till stan. Gick till Hem & Hobby och köpte en ram till Emilias första färgteckning och hittade tyg som vi ska köpa och sy hissgardiner till köket. Sen gick jag och kikade i lite olika butiker men hittade inget mer. På vägen hem åkte jag och handlade lite.

Väl hemma så monterade vi upp grinden och precis när vi vart klara med det så kom Mickes mamma och pappa och hälsade på och fikade lite. Sen lagade vi mat och åt lite sen middag innan det snart var dags för Emilia att gå och sova. Hon har börjat skrika och gråta igen när vi lägger henne, vet inte riktigt varför bara, kanske tänder eller bara sällskapssjuk.

Jo glömde ju skriva igår att Emilia pratade i telefon för första gången. Hon brukar annars bli helt tyst när det är någon i andra änden, men igår när jag pratade med pappa så pratade hon lite. Jag frågade om hon kan säga morfar och då sa hon moofaa så det var ju inte helt olikt. Pappa blev jätteglad :o)
Det kommer mer och mer ord nu och hon härmar oss väldigt mycket. Det är superkul att se henne utvecklas för varje dag som går.

Nej nu är det lördagsmys som gäller.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0