Helt slut...

Vet inte vad som hänt med mig idag men jag är helt slut i kroppen. Har verkligen inte gjort något alls idag. Nu har jag dessutom ont i musklerna runt mage och rygg och sammandragningar så det gör ju inte saken bättre. Imorgon funderar jag på om jag ska åka och simma när Micke kommit hem från jobbet, Åsa ska eventuellt följa med också. Det skulle göra mig gott att röra lite på mig och simma är ju bra träning, bara det att jag hatar att visa mig i bikini offentligt.

Det är en sak som jag har svårt att förstå. Hur hinner familjer med att göra massa saker på vardagarna? För det gör inte vi. När Micke jobbar dag är han hemma vid 16 och då tar han en dusch och byter om, sen äter vi middag runt 16.30, sen ska det plockas undan och då är klockan i alla fall 17.30 ibland mer. Sen är det en timma innan det är dax för Emilias kvällsrutiner och dax för henne att sova, sen blir det ju inget gjort. Självklart blir det annorlunda när barnen är större för då är de ju uppe längre på kvällarna, men ändå.
När jag var liten så kändes det som vi hade all tid i världen när mamma och pappa kom hem från jobbet. Vad har hänt med tiden egentligen?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0