Upp, ner, upp, ner, upp, ner...

Jösses vad jag har sprungit upp och ner i trappan igår och idag, jag har burit ner saker som vi har haft stående i "kaosrummet". Det har varit ett "kaosrum" sen vi gjorde om köket, vi har använt det till snickarhörna/målarrum/skräprum/förråd. Men nu är det slut på det. Nu har allt som ska ner kommit ner och så ska det sorteras in där nere, det mesta står där det ska, men inte allt. Så nu ska vi måla väggarna och byta golvlister eller om vi målar de som är där nu, det ska i alla fall bli vita. Så ska det göras iordning till lek/pyssel/fotorum. Gardin ska sys, hyllor ska upp och massa mer.
Känns riktigt skönt att vi äntligen tagit tag i det. Sen ska vi flytta ner en bokhylla från kontoret till hallen där nere och flytta upp vår Crosstrainer till kontoret och jag ska ordna med "syhörna" under trappan. Många grejer på gång nu.

Micke och Emilia har varit och handlat idag, skönt att slippa det ibland även om jag tycker det är kul att handla. Sen har vi lagat mat och jag har tvättat täcken, kuddar och kläder.

Jag har nattat Emma, hon ville inte riktigt komma till ro så jag satt med henne i famnen i gungstolen, det var supermysigt. Så nu sover hon gott. Micke nattar Emilia och jag sitter här vi datorn och ska snart ta tag i lite grejer som ska fixas.

Nej, det var nog allt för stunden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0