Smakportion idag!

Jaha då sitter jag här och båda tjejerna sover gott. Emma vaknade till igår efter att jag bloggat klart och fick komma upp en stund, sen somnade hon gott igen när jag gick och la mig.

Idag har jag varit och träffat min läkare och begärde att få en remiss för provtagning för att se om jag har fel på sköldkörteln vilket jag är helt övertygad om att jag har. Men jag kommer få kämpa för att få göra alla prover eftersom de flesta läkare menar att ligger man inom referensintervallet så är man frisk. Men jag har läst på och vet många många fall där så inte är fallet. Men nu ska jag på måndag ta prover för en hel radda olika saker, 5 rör med blod ska de ta. Kommer ju svimma av blodförlust :o)
Sen ska jag ta ytterligare ett prov om 4-5 veckor igen och kolla TSH-värdet för att se om det ändras något. Om detta inte visar något så vill min läkare byta medicin men jag kommer vilja ta mer prover och vill inte hon fixa det åt mig så får jag vända mig till någon annan. Men nu ska jag höja dosen Sertralin ytterligare till 200mg vilket är maxdos, tror dock inte det kommer hjälpa, men men det är väl värt ett försök.

Dammsugit har jag gjort idag och så tog vi en promenad med Åsa och Linus, mycket längesen det hände senast och det var mycket trevligt. Tillbaka från promenaden så fick Emma mat och sen lagade jag och Emilia lite middag till oss och Emma fick sitta i sin stol och fick sin första smakportion med gröt. Det gick rätt bra tills hon kräktes upp allt igen.
Såhär såg hon ut innan...

...och efter.


Nej nu ska jag göra något annat för jag kommer inte på något mer att skriva om.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0