Så är det att vara mamma till två små...

Igår på morgonen var jag iväg till vårdcentralen och tog 5 rör med blod till en massa olika prover för sköldkörteln, sen åkte vi hem och åt frukost och planerade handlingslista och så åkte vi iväg till MAXI och handlade. Vi började med att äta var sin korv med bröd, Emilia älskar verkligen det och hon brukar alltid få det när vi handlar. När vi kommit hem igen så lagade vi mat och åt och sen kom Mickes mamma och pappa och hälsade på, klockan 18.30!!! De vet så väl att vi lägger barnen vid den tiden, blev lite irriterad måste jag säga. Men som vanligt så stannade de inte så länge. Emilia visade stolt upp de nya fina sängarna och visade sina nya färdigheter.

Idag gick jag upp vid strax innan 8 och gjorde mig iordning och fick sen gå in och väcka Emilia som låg och sov med huvudet i fotändan, så sött! Gjorde iordning Emilia och Emma, åt en god frukost och gick upp till Öppna förskolan. Fikade lite och sen var det sångstund, Emilia var med på ett helt annat sätt idag, hon klappade händer, dansade och gjorde rörelser till sångerna. Det var såååå kul att se och hon tyckte det var superkul. Sen busade hon med de andra barnen och jag pratade med de andra föräldrarna.

När vi kom hem så blev vi sugna på att åka in till stan och göra lite ärenden. Men det tog tid att komma iväg, så här gick det till...

- Ammar Emma och byter hennes blöja
- Byter blöja på Emilia
- Tar på Emma kläder och sätter henne i babyskyddet
- Börjar ta på Emilia skor, då bajsar Emma och som vanligt så läcker det...
- Byter blöja på Emma, kläder och extradynan i babyskyddet läggs i blöt
- Tar på Emma nya kläder och sätter henne på nytt i babyskyddet
- Då var det dags för nästa bajsblöja, fast på Emilia denna gång
- Byter på henne och packar sedan ut oss i bilen
- Allt går fint inne i stan och vi köper det vi ska och åker sedan hem igen
- Ammar Emma och Emilia sitter och tittar på Chuggington
- Lägger Emma i resesängen och går till köket och börjar med middagen
- Micke kommer hem och Emilia ska inte kolla på tv mer
- Jag skickar ner Micke och ta en dusch medans jag lagar maten
- Emma kräks och jag torkar upp det och torkar av henne
- Byter hennes blöja då hon var lite missnöjd
- Sätter henne i babysittern i köket och Emilia står vid diskbänken och "plaskar"
- Börjar plocka fram grejerna till middagen
- Då bajsar Emma och jag byter blöja igen
- Skrattar lite för mig själv
- Emma är tillbaka i babysittern och Emilia står och "plaskar"
- Torkar upp en halv insjö med vatten från golvet
- Börjar skala löken och hacka den
- Emma bajsar IGEN!!!
- Byter ytterligare en blöja och sätter henne i babysittern
- Stoppar Emilia från att hälla ut en skål med vatten på köksbänken
- Torkar upp mer vatten från golvet
- Lyckas sedan med hjälp av Emilia att fixa ihop Kräft - och fiskgrytan och koka potatis
God mat blev det i alla fall och två nöjda små tjejer och glad mamma och pappa runt middagsbordet.

Ja, så kan det se ut en eftermiddag hos oss. Men lika glad är jag för det :o)

Imorgon blir det BVC och så ska vi baka.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0