En tripp till IKEA!

Idag har vi varit på IKEA i Jönköping. Vi kom iväg vid 11 tiden och hämtade släpet inne i stan. Jag och Micke pratade om lite allt möjligt, t ex vad vi skulle inhandla och hur vi skulle lösa det praktiskt när vi skulle få med oss alla saker på EN vagn och så att vi skulle kunna köra barnvagnen också. Det var nämligen en hel del stora saker vi hade planerat att köpa. Så kom vi fram till att (minns dessa ord nu) "Nu får det ta den tid det tar och så stressar vi inte upp oss även om barnen gnäller och om Emilia börjar krångla så håller vi oss lugna för det blir ju bara värre om vi blir irriterade".

Vi parkerade bilen, gick in på IKEA och åt lunch så hade vi det avklarat. Sen började vi vandringen. Emilia gick och kikade så stolt och var jätteduktig. När vi hade kommit till sista anhalten på övervåningen (barnavdelningen) så började hon bli lite trött på läget så hon fick sätta sig i vagnen. Sen plöjde vi igenom nedervåningen och började plocka på oss det vi skulle ha. Emilia satt i vagnen och åt banan och russin, hon var relativt nöjd men sen började hon gnälla och krångla lite. Då började Emma bli ledsen, matdags, så då blev det amning i matt-hörnan och då tappade Emilia sitt tålamod helt. Micke var iväg och hämtade en vagn som vi skulle kunna lägga sakerna på och Emilia passade då på att reta mig lite extra eftersom jag ammade. Jag blev aningen stressad och Emma ville inte äta och när Micke var tillbaks så var mitt tålamod slut. Hur var det nu vi sa i bilen?! Lugna skulle vi vara... Tio djupa andetag senare gick vi vidare men jag hade inte ro att kolla på de smågrejer jag hade tänkt så det får kanske bli en vända till IKEA nån dag igen, men då utan Emilia och Micke.

Väl ute på tag-själv-lagret kom den stora utmaningen, nämligen att 
- Lokalisera alla hyllor och fack.
- Plocka åt oss alla saker.
- Gå tillbaka och plocka upp Emilias sko som hon kastat av sig.
- Lasta på alla saker på EN vagn.
- Försöka få Emma att bli nöjd för en liten stund innan jag kunde amma henne.
- Försöka styra vagnen till kassorna.
- Hålla sig någorlunda lugn eftersom Emilia inte har något som helst tålamod kvar och Emma är ledsen och hungrig.
- Plocka upp varorna på bandet och få kassörskan att hitta alla streckkoder på varorna på vagnen.
- Betala och konstatera att "Oj, vad dyrt det blev!"
- Packa ner och ta oss ut till bilen.

Regnade givetvis när vi kom ut och vi fick med oss vagnen halva vägen till bilen innan jag gick och hämtade bilen istället. Packade in allt i bilen och släpet och satte oss i bilen och bara skrattade åt oss själva. För efter 15 sammanbrott så tänkte vi återigen på vad vi sagt i bilen på ditresan.

Men nu är vi hemma och tjejerna sover gott, vi ska äta varma mackor och kolla på en film.
Imorgon ska vi försöka oss på konsten att montera sängar med en "trotsig" 2-åring och en liten bebis.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0