Slut på dubbellivet...

Imorse var vi trötta trots att vi sovit bra. Har i alla fall fått tvättat lite idag. 14.15 kom BVC sköterskan hit och pratade och vägde Emma. Hon hade gått upp lite i vikt och det fanns inget att anmärka på. Vi pratade om lite allt möjligt och fick info om att det är nya rön om kudde till spädbarn, nu ska de ha fluffig kudde istället för den som vi hade när Emilia var liten som är plattare. Det är inte lätt att hänga med i kuddvärlden.
Annars var det väl inga nyheter så direkt, hon sa att vi ska tänka på RS-viruset och att det är mycket sånt nu och även olika magsjukor och så.

Micke har börjat jobba idag igen, de 10 dagarna med dubbelliv är till ända. Tiden går fort. Så nu har jag varit hemma första kvällen själv som tvåbarnsmamma och det var lite ovant. Emma fick ligga i sin säng under tiden jag nattade Emilia, när vi skulle läsa saga så började Emma skrika och gråta lite och Emilia blev orolig och det var lite jobbigt, men hon somnade gott i alla fall.

Nu ska jag krypa ner och sova för jag är jättetrött.

PS. Michaela, dockan är köpt på BR-leksaker. DS.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0