Påsken över!

Och vad vi inte har firat påsk i år. Inte ett enda ägg har vi ätit i helgen, inte ens en liten sillbit. Är inte så mycket för påsken eftersom det var runt påsken som min mamma dog. Men nästa år kanske det blir lite mer för då förstår ju Emilia lite mer och vi kan pyssla lite och så.

Igår var pappa, Karin, Emelie och Johan här och hälsade på. Det var jättetrevligt. De kom strax innan 13 och vi grillade kött och satt ute och åt, sen blev det kaffe och glass med hallon *mums*
Emilia och Emma fick varsin present av Emelie och Johan. Emilia fick en jättesöt top och Emma fick en fin vit kofta och tillhörande sparkbyxor.
Vi satt och pratade och hade supertrevligt, synd att tiden går så fort och Emelie och Johan hade ju en bit att köra upp till Stockholm så de åkte strax innan 17 och pappa och Karin åkte en stund senare.

Emilia var hur trött som helst och la sig lite tidigare och somnade fort. Emma var inte riktigt nöjd med tillvaron under kvällen, men så är det ju ibland. Hon somnade gott till slut.

Idag har jag, Emilia och Emma varit och handlat. Jag köpte en keps till Emilia och en tröja och så var vi inne på Clas Ohlson och köpte krokar och dubbelhäftande tejp. Sen blev det MAXI och matshopping. På väg hem i bilen somnade Emilia och hon brukar alltid vakna när man lyfter ur henne ur bilen, men idag var hon väldigt trött så jag bar in och la henne på soffan. Hon öppnade ögonen och kikade lite på mig, men somnade snabbt igen och sov i en timme. Sen åt vi korv med bröd och sallad.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0