BVC, handla och promenad!

Vilket underbart väder det varit idag. Var en ren fröjd att gå till BVC på förmiddagen. Emma väger nu 3790 gram och är 51,5 cm så hon växer så bra så. Allt annat var bra också och vi pratade en del om hur det fungerar hemma och hur jag mår och så. Pratade även en del om Emilia och lite tankar kring uppfostran och potträning och så. Vi mätte även Emilia och hon har blivit hela 84,1 cm lång.

När vi kom hem så gjorde vi oss redo och åkte till MAXI och handlade. Var inne på Apoteket och köpte Sempers magdroppar till Emma och sen handlade vi mat. Innan vi gick ut till bilen så köpte vi korv med bröd och åt, det var gott :o)
När vi kom ut till bilen så står det en pojk som var i Emilias ålder och slår på våran bil. Hans mamma står precis bredvid och säger inget. Så jag sa till henne att hon kanske skulle ta och säga till sitt barn att man inte står och slår på andras bilar, men jag fick ingen reaktion från henne. Såg sen att bilen hade brittisk reg.skylt så hon fattade väl inte vad jag sa. Men det var tur för henne att det inte blev något märke på bilen.

När vi kom hem så var det dags för Micke att åka till jobbet och så ringde Åsa precis när jag skulle ringa henne och vi bestämde oss för att gå en promenad i det underbara vädret. Så barnen sattes i vagn och så gick vi. Det var riktigt skönt. Känner nu att jag kommer kunna gå längre promenader nu och det är gött.

Sen har det varit de vanliga bestyren här hemma med mat, lek, amning och nattning av Emilia. Sen har jag väl typ bara slappat. Ska snart krypa ner och sova.

Här kommer lite bilder från i lördags när Emilia åkte stor rutschkana själv för första gången.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0