Att jag aldrig lär mig...

Då är jag där igen, ute i sista minuten och ångesten stiger. Det är den här himla bokföringen och bokslutet. Det är inte mycket som ska göras men det ska dock göras och jag har ju inte bokfört allt under året. Har ju knappt sålt något men ändå så ska det skrivas verifikationer och fyllas i massa blanketter. När jag kollar på förra gångens bokföring så fattar jag inget och det gör mig orolig. Vet ju att bara jag sätter mig och kollar på det i lugn och ro och verkligen konsentrerar mig så kommer jag ju lösa det. Att jag aldrig lär mig att göra detta löpande så blir det så mycket lättare.

Annars har jag inte gjort nåt speciellt idag. Mickes mamma, mormor och morfar var här och hälsade på och Emilia och Emma fick varsin påskpresent av sin farmor och vi fick blommor. När de hade åkt så gick Emilia och Micke ut i det fina vädret och jag fick lägga mig på soffan och vila för jag hade huvudvärk. När jag skulle laga middag så ville Emilia som vanligt sitta i matstolen och kolla på, jag stod och skalade potatis och helt plötsligt så somnar Emilia sittande i stolen. Fick bära över henne och lägga henne på soffan, men hon vaknade och låg bara och myste en stund.

Sovande Emilia..

Våra fina små tjejer. Emma är inte allt för glad tyvärr...

Så här låg Emma hos mig härom kvällen, så sött...


När Emilia lagt sig så passade jag på att dammsuga och torka golven här uppe. Lite jobbigt att torka golven när hon är med för hon är liksom lite i vägen. Sen har jag kollat på Sveriges Mästerkock och tack säger jag för att det var Louise som vann. Jenny är ju duktig hon med, men jag har svårt för hennes attityd och hon måste komma tvåa i att säga så mycket svordomar som möjligt under en timmas tv-program. Etta på den listan är nog Gordon Ramsey, men hon ligger inte långt efter. Så jag är glad att Louise vann, för Jenny hade nog blivit allt för kaxig om hon vunnit, tror det hade stigit henne över huvudet.

Nu ska jag snart sova...

Kommentarer
Postat av: Michaela

:P Håller inte med :P Jag hade velat att J vann. Louise är ingen lagspelare, Såg när dem hade samarbete, L körde över allt o alla som en ångvält, på ett mkt dumt sätt. Dock är dem BÅDA duktiga! =)



Fina pics.

2011-04-21 @ 15:24:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0