Måndag, trött och grannen är nog sur på oss!

Satt uppe på tok för länge igår så idag är jag supertrött. Har ändå sovit gott i natt, men energin idag är i botten. Behöver kolla vad som ska handlas och åka till MAXI så det ska jag försöka få gjort.
Var borta på Bilia och lämnade tillbaka Volvon imorse, det var trist för vi hade gärna fortsatt låna denna underbara bil. Vi ska dit på fredag och prata lite med en säljare så får vi se om det blir en nu eller senare.
Mötte grannen imorse innan vi åkte iväg, jag var ute och monterade över bilbarnstoeln till Saaben när hon kom. Vi började prata lite och kom in på politik. Hon var vansinnig över att "den där j-vla alliansen ska sitta kvar". Kan nämna att de har bekymmer med försäkringskassan och enligt dem så är då ALLT detta bekymmer alliansens fel. Jag var ärlig och sa att vi röstat på alliansen på grund av att det passar bäst för vår situation som vi befinner oss i i livet, hon blev allt annat än glad och menade på att man kan ju inte bara rösta utifrån sig själv. Men seriöst, skulle vi rösta för att dom ska få det bättre och skita i vår egen situation?? Skulle inte tro det. Dom röstade ju utifrån sin situation, men eftersom hon inte tycker att man bara kan rösta utifrån sig själv så borde ju dom röstat och tänkt på oss som barnfamilj isåfall. Så löjligt.

Kollade resultatet på kommunvalet nyss och om jag inte fattat helt fel så har allianspartierna majoritet här så det känns bra. Säkert många som tycker illa om mig för att jag röstat på ett alliansparti, men då får de vara det!


Här kommer i alla fall några kort på lilla Emilia.

Här sover hon gott i bilen på väg hem igår eftermiddag. Håller sin favoritnalle i handen...


Denna söta trenchcoat köpte vi till henne i helgen, tycker hon är såååå söt i den...

Kommentarer
Postat av: Åsa

Klart man röstar för hur ens egen situation ser ut...det gjorde vi oxå..dock inte på alliansen då:)

Vad söt hon är!!Miss u Kram

2010-09-20 @ 23:52:57
URL: http://eklund84.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0