Får inte lyfta eller bära...

Nu har jag haft "blödningar" i 11 dagar. Är nu vecka 11+2 så det närmar sig den "trygga fasen" men det är så jobbigt att gå med dessa "blödningar" dag efter dag. Allt var ju normalt på ultraljudet i torsdags och jag har inte ont så jag måste lugna mig i det. Var i alla fall på inskrivning idag på MVC. Pratade med min barnmorska Mia om saken och hon hon lyssnade så bra och fick mig att själv säga alla lugnande saker, det är det som är så frustrerande att jag har "svaren" på att min oro inte borde vara så stor, men jag själv har svårt att ta åt mig dem. T ex så är det väldigt små "blödningar", det blöder inte konstant utan bara lite emellanåt, jag har inte någon stark eller ihållande smärta, graviditetssymtomen är kvar, 2 UL har visat att barnet mår bra och dessutom växer som det ska och så vidare. Men det är ändå svårt för mig att få in detta och bli lugn. Mia sa i alla fall att jag de närmaste veckorna inte ska lyfta eller bära för mycket och ofta. Så det blir en utmaning med tanke på att Emilia behöver lyftas en del, men jag får försöka att lyfta så lite som bara går. Lugna promenader kan jag ta och jag ska inte storstäda hela huset på en och samma dag.

Igår var jag och Emilia på Öppna förskolan och det var jättetrevligt. Emilia lekte så bra bredvid de andra barnen och sångstunden tyckte hon mycket om, hon dansade och klappade händer :o)

Idag har vi inte gjort så mycket, var ute och gick med gå-vagnen lite förut och Emilia stannde till hos en granne och klappade en "staty" i form av en Nalle och en i form av en hund, så sött.

Här kommer lite bilder.

Liten tjej i stor overall...



Liten tjej som har fruktstund i soffan...



Nu är det "Idol" på tv!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0