1 september!

Hon somnade igår till slut lillan i alla fall. Har sedan sovit hela natten.

Idag gick jag upp med tuppen och tog en dusch och väkte lilla stumpan så vi åt frukost redan vid 8. Ska försöka komma upp tidigare så man får ut mer av dagen. Efter frukost gjorde vi oss klara och åkte bort till MAXI för att handla, kollade en gång extra idag att ICA-kortet var med :o) Vi har ju handlat på Willys några gånger för en del säger att det är billigare där. Det må så vara att det är vissa saker som är billigare där, men jag handlar nog hellre på MAXI för de har så mycket större utbud där och framför allt har de så mycket mer frukt och grönt att välja på. Sen får man så bra erbjudanden och bonusar på MAXI så jag tror det blir billigare i längden ändå. Vi har inte så högt matkonto, mat, hygien, städ, tvätt och blöjor och så kostar oss ca 3000 kr i månaden och det tycker jag inte är så farligt.
När vi handlat klart så gick vi och tittade lite på Skopunkten, skulle kolla vad de har för vinterkängor till Emilia där. Fanns några som verkar helt ok. Provade ett par som var så söta, men de var inte så varmfodrade. Ska avvakta lite med vinterkängor. Fast vi får nog inte vänta allt för länge för då tar de slut. Sen gick vi till Blomsterlandet och köpte lite växter som jag ska plantera och ha på trappen. När vi står i kassan upptäcker jag att Emilias ena sko är borta, PANIK!!! De är ju helt nya!! Fick tänka till och kom då fram till att den måste ligga kvar på Skopunkten. Så efter vi betalat så skyndade vi bort dit och där stod den kvar som tur var, vilken tur!!
Vi åt varsin korv innan vi åkte hem också, gott.

Väl hemma igen så var det sovdax för Emilia. Hon skulle inte ligga ner och hon grät som vanligt och kastade ner nappen på golvet. MEN jag stålsatte mig och tog inte upp den utan då får hon vara utan. Gick in till henne en gång och hon fortsatte gråta lite, men inte så hysteriskt och efter fem minuter så blev det tyst och hon somnade. Vi måste få henne att förstå att på golvet gör nappen ingen nytta. Fick lite peppning av Michaela igår på MSN och hennes ord ska jag minnas. Tack gumman!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0