Vad har det tagit åt mig?

Det är något konstigt med mig idag, kan inte sätta fingret på vad det är mer än att jag är fylld med energi. Men jag var trött som hejsan i morse när jag vaknade. Sen när jag satt i soffan efter att jag och Emilia ätit frukost så hände det. Jag satt och tittade ut genom fönstret och solen lyste så fint, det var DÅ jag upptäckte det! Vilka skitiga fönster, det var inte länge sen jag putsade in- och utsidan på dem och tyckte inte då att jag behövde putsa mellan rutorna. Men det hade ju inte gjort någon skade om jag gjort det. Tänkt och sagt gick jag ner och hämtade en hink med vatten, svamp, handduk och fönsterskrapa och så var jag igång. Vardagsrummet, köket och datarummet. Dessa fönster är så rena och fina nu och jag hoppas de får vara det ett tag. Ska ta de andra rummen också, men inte idag. En maskin tvätt är på och snart ska jag laga middagsmat. Igår gjorde jag dillkött och det var så gott och idag ska jag göra Ängamat, det är min favoritsoppa. Jag känner mig så duktig när jag lagar sån där mat som kräver lite pyssel. Mat lagar jag ju varje dag, men det är något annat när man bara gör köttbullar och potatis eller så, inte lika roligt.

Tror föresten det är tredje dagen idag som jag inte har huvudvärk. Så skönt att slippa den även om jag inte vågar hoppas för mycket ännu. Men jag försöker nu tänka på hur jag lyfter Emilia, att jag slappnar av i nacke och axlar och kvällen innan jag somnar ligger jag med värmedynan i ca 20 minuter. Sen har en banan på sängbordet som jag äter när jag vaknar. Kanske är det dessa saker som gör att värken håller sig borta, vem vet?

Kommentarer
Postat av: Michaela/ smaragd

Skönt att huvudvärken verkar ge med sig! kram

2010-10-14 @ 23:06:30
URL: http://astonrocker.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0