Uppdrag: Vänja av nappen!

Ja, då var det dags. Lilltjejen har ju inte haft napp på dagtid på flera flera månader utan bara haft den när hon ska sova. Men från idag så är det slut med det. Kan låta elakt, men hon har inget behov av nappen utan det är endast bara en vana. Hon har ju dessutom äntligen sin mysnalle som hon kramar så gott när hon ska sova. Tänkte först att vi skulle börja ta bort den på vilan på dagen så det gjorde vi igår utan några problem, men idag så gick det inte alls. Så då bestämde jag att vi tar bort den helt så hon inte blir förvirrad av att få ha den på kvällen men inte på dagen. Har gått och förberett oss på att det skulle vara jättejobbigt några gånger innan hon vänjer sig och framför allt nu ikväll. Men än så länge så ligger hon tyst som en mus i sin säng. Vi har pratat med henne och talat om att hon inte ska ha nappen ikväll och kanske gav det resultat. Jag känner i alla fall att det är bra om hon är helt och hållet av med nappen sen en tid tillbaka när bebis kommer till våren och då är det lika bra att ta det nu. Jag återkommer med rapport.

Annars har vi inte gjort så fasligt mycket idag. Tog det lugnt på förmiddagen och sen vart det ju lite highlife när hon inte skulle sova och sen blev övertrött så när vi tog en promenad i solskenet förut så slumrade hon till lite i vagnen söte tjejen. När vi kom hem igen så var det pizza tajm! Degen stod på jäsning under promenaden så vi bakade ut den och la på massa gott och sen in i ugnen. Shit pommes frites vilka goda pizzor. Jag hade mozarella på en och det var ljuvligt gott och Emilia hon åt massor och så smaskade jag och Emilia oliver till också, längesen vi åt det *mums*.

Nu är det inte så länge kvar till Idol börjar och efter det ska jag gå och sova tror jag.

Kommentarer
Postat av: Michaela/ smaragd

GOTT=) Jag vill me ha pizza=)



Har det gått bra med napperiet?? kram

2010-10-17 @ 19:43:21
URL: http://astonrocker.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0