Lördag är det idag!

Det blev sovmorgon idag, för hela familjen. Nästan pinsamt att säga hur länge vi sov och när vi åt frukost, eller snarare brunch. 09.59 vaknade jag till och kollade på klockan!!! När Micke gick upp till Emilia så ligger hon i ett hörn av sin säng och myser med sin favoritnalle. Vet inte hur länge hon har legat vaken, men hon har inte gjort ett ljud ifrån sig. Så vid 11 satt vi och åt frukost i lugn och ro.

Annars är det bra. Har fått veta en superrolig sak idag men inget jag kan tala om än. Micke är iväg och köper lite saker och kommer väl snart hem, jag tvättar lite grann varvat med virkning. För virkning har jag fått knäppen på, virkar just nu massa små söta godisar, bilder kommer. Emilia ligger och sover och vaknar väl snart kan jag tänka mig. Då ska vi laga mat. Blir helstekt fläskfilé, grönsakswok och ris. Sen blir det lördagsmys.

I torsdags var jag iväg med bilen för en hjulinställning. Däcken har slitits snett och det är ju inte kul. Sagt och gjort lämnade jag in bilen och när de gjort mätningar och kollat över allt både fram och bak så kom domen. Både stötdämpare och bussningar är slut bak vilket gör att bakvagnen säckr ihop och däcken slits snett. Det kostar X antal tusen att byta detta och eftersom bilen inte är värd mer än 15000 kronor vid inbyte så känns det inte kul att lägga så mycket pengar på den. De justerade så gott de kunde så kommer vi nog köra med den så och sen byter vi bil nästa år. Ska kolla runt lite om vi kan fixa det billigare då kanske vi åtgärdar det, men vi får se. Ibland kan man verkligen hata bilar.

Nej nu kom Micke hem. Ha en underbar lördag för det ska jag ha.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0