Hälsade på in till bebis fredags!

I snökaoset åkte vi bort till sjukhuset med sommardäck på bilen. Det var spännande må jag säga, men det gick. Vi kom lite sent så barnmorskan väntade på oss när vi kom. Så var det då dags att få se bebis i magen igen, ett litet besök in i magen, helt fantastiskt det här med ultraljud tycker jag. Rätt snabbt såg vi ett pyre där inne som rörde sig och snart såg vi hjärtat slå, skönt! Sen kollade barnmorskan igenom hela bebis och mätte huvud och lårben och räknade fingrar och tår och massa mer. Allt såg jättebra ut och jag kände hur pyret buffade där inne. Vi blev flyttade några dagar för beräknad födelse från 27 mars till 30 mars, men det är ju inte hela världen. Underbart att allt såg bra ut. Efter i fredags så har jag känt pyret buffa rätt ofta i magen. Den känslan är helt obeskrivlig, att ett litet liv ligger där inne och växer och boxar med armar och ben.
Och en bild fick vi också såklart.



Annars är allt bra förutom lilltjejen som är förkyld. Natten till fredag vaknade hon när Micke skulle åka till jobbet och hon var jättetjock i halsen och hade svårt att andas. Hon fick ligga inne hos mig en stund, men jag tröttnade till slut på att hon nöp mig och drog mig i håret så då fick hon ligga i sin säng igen och somnade gott till slut. Nu är hon inte lika tjock i halsen, men hon hostar lite och näsan rinner.

Igår var vi på dop. Inte jättekul, men jag var ju rätt seg på grund av vädret men det var kul att träffa lite vänner. Sen var det skönt när vi till slut kom hem igen och kunde slappa i soffan.

Idag har vi inte gjort så mycket, ska lägga mig i soffan nu och slappa lite.


Kommentarer
Postat av: Åsa

Hej Hej bebisen!!:)Åh du är ju beräknad runt Linus födelsedag:) Du är så Välkommen<3

2010-10-24 @ 22:58:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0