Utmaning steg 1 är löst...

bilen är uppe i garaget och vinterdäcken ligger i bagaget. Nu ska jag bara ta mig till andra sidan stan och få däcken bytta också. Sen ska det nog bli Ullared imorgon ska ni se. Det var ju ingen lätt uppgift att få upp bilen till garaget ska jag säga. Första biten gick bra, jag skottade lite framför bilen och körde iväg. Men ganska snart körde jag fast, ringde Åsa och undrade om hon kunde komma ut och hjälpa mig lite och det kunde hon. Innan Åsa kom ut så kom en av grannarna ut där jag kört fast och de hjälpte mig lite. Sen hämtade Åsa han som skottar i området och vi hjälptes åt att få upp bilen till vändplatsen. Var lite jobbigt att få upp bilen sista backen till garaget, men vi hämtade lite grus och då löste sig det också.

Emilia var med och sen lekte vi lite i snön. Hon var väldigt fascinerad (stavning?) av snön men det var ju inte lätt att gå eller krypa i den djupa snön.



Laddade över lite mer bilder från mobilen och hittade det här.


Nu ska jag förbereda lite inför morgondagen, ska kolla igenom julsakerna och så ska jag mäta lite för gardiner i köket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0