Nedrans hosta!

FÖRLÅT att jag bara gnäller. Men det är mitt tillstånd just nu.
Var hos läkare tidigare idag och fick veta att mina lungor i alla fall är "rena" och jag fick hostmedicin utskrivet. YES tänkte jag och for till apoteket och hämtade ut den. Kände förut att det var ett hostanfall på G och tog en dos. Det är 3 timmar sedan nu och det hjälper inte. Vågar inte ta en dos till eftersom jag har bebis i magen att ta hänsyn till. Har druckit varmt te och kallt vatten, halstabletter och inget hjälper. Tänkte jag skulle ringa läkemedelsrådgivningen och höra om jag kan ta en dos till, men det är ju inte öppet nu :o(
Snart dags att gå och försöka sova, men jag vill inte för den här nedrans hostan.
Micke är trött och irriterad för att han inte fått någon kväll, Emilia skulle inte somna ikväll, möblerade om hela sängen ett otal gånger innan hon TILL SLUT somnade. Jag kan ju inte sitta inne hos henne eftersom jag hostar så, då lär hon ju absolut inte somna. Så nu har jag dåligt samvete för att han får ta henne var kväll.
Så just nu rinner tårarna dels för hostan som gör sååå ont och dels för att jag inte kan byta av Micke med Emilia. Jag är så trött på allt just nu, eller inte allt, men min gråt som bara kommer hela tiden. Kanske ska ta och ringa sjukvårdsrådgivningen igen och höra om de har någon huskur att ge mig. Inte för att jag tror det men... fråga kan man ju alltid göra.

Tack och godnatt från grinigast i världen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0