Ja, en del funkar ju i alla fall.

Igår åkte jag iväg själv in till stan för att få komma ifrån lite. Gjorde väl ingen större skillnad i mitt mående, men jag fick inhandlat lite saker i alla fall. Var på Hem & Hobby och köpte tyg tilla tt sy en åkpåse till sulkyn. Den vi köpte i Ullared har vi ju i den stora vagnen och dels är det krångligt att flytta den och sen är den för stor för sulkyn, så nu ska jag sy en egen.
Sen köpte jag en bok som jag länge tänkt köpa. Skulle beställa den på internet men den var "tillfälligt slut" överallt och när jag ringde till förlaget och frågade så visste de inte om och när den kommer ut igen. Men jag ringde då till bokhandeln i stan och de hade ett exemplar kvar och det la jag undan. Boken heter "Trotsboken" och det är flera som har tipsat att den ska vara bra. Har läst en del i den och måste säga att den får mig som mamma att förstå mer vad trots är. Det borde föresten inte heta trots utan utveckling, för det är vad det handlar om.

Emilia är i alla fall inne i en jobbig period. Hon gnäller och gråter mycket och vill inte sova. I natt vaknade hon 3.40 och hon fick komma in till oss. Men inte skulle hon sova. Hon låg där mellan oss och pysslade lite, men hon låg stilla och vi var tysta och det var mörkt. Hon somnade till en liten stund för att sedan vakna igen. Det är extra jobbigt för nu att ta detta att inte få sömn när jag mår så här dåligt. Jag harverkligen gråtit till och från hela helgen och jag har svårt att somna på kvällarna, jag grubblar massor på ALLT och när jag dessutom blir väckt på tok för tidigt och inte kan somna om så blir det inte bättre. Men jag vet ju att hennes period går över och att hon snart är sitt vanliga lugna jag igen och somnar gott dag som kväll. Men trots att jag VET detta, så är det jobbigt och jag ifrågasätter mig själv som förälder och känner som om det är jag som gör något fel.
Funderar på hur mycket graviditeten påverkar mig med alla hormoner, undra om jag mått lika dåligt och gråtit lika lätt om jag inte varit gravid?

Magen växer i alla fall och pyret där inne är det full fart på, igår såg jag till och med sparkar utanpå magen, Micke skulle känna men då blir det lugnt som aldrig förr såklart :o)

Blir ingen hemlagad mat idag, orkar inte det. Blir nog pizza skulle jag tro!

Kommentarer
Postat av: Åsa

I`m here if u need me!!Love U

2010-11-22 @ 23:16:58
URL: http://eklund84.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0