Gekås, Hjo och en dag av slöande!

I torsdags var jag och Åsa i Ullared och shoppade. Vi åkte härifrån 6.30 och var innanför Gekås portar klockan 9.30. Det var lite folk men inte alls så mycket som det kan vara. Vi gick igenom avdelning för avdelning och plockade åt oss det vi skulle ha. Jag hittade långt ifrån allt jag hade tänkt att köpa, en del fanns inte alls men mycket var sånt jag hittade men som inte föll mig i smaken kvalitetsmässigt, färgmässigt eller prismässigt. Allt var faktiskt INTE billigare där så man får se upp. Jag hade ju rekat lite priser här hemma innan vi åkte och det kändes bra. Jag handlade saker till Emilia till bra pris, köpte bl a en åkpåse och regnskydd till vagnen för 199 respektive 99 kronor. Lite kläder till henne och ett par mysisar till mig. Lite julklappar till Emilia, julsaker, ljus, batterier och annat smått och gott. Men till 99% var det saker jag hade planerat köpa så det kändes jättebra. Så här i efterhand är det en del jag kommit på att "varför köpte jag inte fler av det?" eller "varför köpte jag inte det" men det är ju lätt att vara efterklok. Efter 8 ½ timme därinne så var vi i alla fall klara, undra jag hur vi skulle hunnit om det varit heltjockt med folk, för vi gick ändå inte igenom varje avdelning grundligt. Vi packade ut i bilen och gick och köpte mat. Åh det smakade riktigt bra med mat i magen innan vi satte oss i bilen och styrde hemåt igen. Strax före 22 var vi hemma.

TACK ÅSA FÖR EN UNDERBART TREVLIG DAG I BILEN OCH PÅ GEKÅS!

I fredags var det riktigt tråkigt väder och det var en del saker som jag inte fick tag i på Gekås som jag ville köpa. Jag och Emilia bestämde oss därför att åka till Hem & Hobby i Hjo. Där köpte jag ramar till Emilia's kort, en gardinstång till köket, 3 söta tomtar och lite annat. Tog även en snabb sväng förbi Tibro på väg hem och smet in på en butik som har massa fin inredning. Gick igenom butiken snabbt eftersom vi skulle hem och äta, men jag hittade inget och åkte hem. På kvällen gjorde jag SUSHI och jisses vad gott det var.



Självklart kollade vi på Idol och efter det Criminal Minds från torsdagen, sen stupade jag i säng och somnade gott.

I går var det lördag och en riktig slappardag med urtrist väder ute. Vi hade tänkt åka ut lite, men vi kände inte alls för det så vi var hemma istället.

Emilia klämde sin hand i ytterdörren igår. Jag hade öppnat dörren för att ställa ut en soppåse i förrådet utanför och stängde dörren och känner att något tar emot, vänder mig om och där står Emilia med handen emellan dörr och karm. Tror ni jag fick panik eller?? Hon grät och jag fick såååå dåligt samvete och blev helt förstörd. Jag såg ju inte att hon stod där, hon var ju ute i köket när jag öppnade dörren och man har inte vant sig vid hur snabb hon blivit. Ringde 1177 och rådfrågade, de sa att vi ska hålla koll på om hon använder handen som vanligt och om det svullnar mycket. Men det verkar inte vara någon fara med lilla handen, hon var precis som vanligt igår efter detta.

Idag är det fars dag och huvudpersonen ligger och sover fortfarande. Jag och Emilia ska ordna lite god frukost och överraska honom med och så har Emilia en present också.

Kommentarer
Postat av: Michaela/ smaragd

GRATTIS Emilia på din namnsdag =) Så du o pappa borde få present idag =)



KRAM

2010-11-14 @ 12:30:27
URL: http://astonrocker.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0