1:a advent och mängder med snö...

När första ljuset brinner står julens dörr på glänt och alla är så glada att fira få advent.



Tänk att idag är det första advent. Inte lång tid kvar på detta året. Det får mig att fundera på året som gått.
Snön den bara vräker ner utanför och nu är det nästan färdigpyntat för advent. Tomtarna få vänta lite med att komma fram ur sina vrår. Fick ett enormt sug idag efter att göra massa smaskigt julgodis i år. Bäst att börja öva nu för om några år så ska ju barnen vara med och julstöka så då måste ju mamma kunna göra fudge och kola och så.

Annars då? Förkylningen hänger i, hostan har lättat men nu har jag riktigt ont i halsen istället. På morgonen får jag inte fram ett ljud. Började dagen idag med att gråta, 8:e dagen nu. Så här länge brukar detta inte hålla i sig, undrar vad som hänt med mig? Orkar snart inte mer. Men vad mer kan jag göra än att hoppas på att det snart börjar dala? På onsdag ska jag i alla fall till min psykiatrisköterska och få prata av mig lite, hoppas det hjälper lite. Den 6 december ska jag på KBT samtal också, där hoppas jag kunna få lite hjälp. Men nog med gnäll för nu.

Jag tror att vi ska skaffa oss gardiner till vårt vardagsrum. Vi har ju bara träpersienner där nu, men jag är sugen på lite gardiner istället. Kanske man skulle ha sånna där hissgardiner, det är ju fint eller så får det bli längder. Ska fundera på detta. Det är så mycket jag vill fixa och greja nu, men det finns varken tid, pengar eller ork.

Dagens fråga:
Kan man ha gran och en 18 månaders pillig liten fröken i samma hus?
Vi vill ju ha gran, men jag är rädd att den inte kommer få vara ifred. Är ju ett litet tag kvar, så skriv era tankar i kommentarsfältet och så får vi se helt enkelt hur vi gör.

Nu ska jag nog väcka Micke, han ska gå natt i några veckor igen nu så han sover ut idag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0